پست الکترونیکی

info@VIPsazeh

درب و پنجره دوجداره UPVC

upvc قیمت

UPVC چیست؟

UPVC مخفف كلمات (Unplas PolyVinyl Chloride) می باشد و اصلی ترین ماده تشكیل دهنده پروفیل های یو پی وی سی پلی وینیل کلراید می باشد.

این ماده در سال 1912 برای نخستین بار در آزمایشگاه تولید شد . یو پی وی سی بر پایه سنگ نمك و نفت ساخته شده است كه طی فرآیندی شیمیایی و پس ازگذار از چندین مرحله به پودری سفید رنگ بنام PVC تبدیل می شود . در جهان بیش از 50% پی وی سی های تولید شده در صنعت ساختمان به كارمی رود ، زیرا با اضافه كردن افزودنی هایی كه اصلی ترین آنها فتالیت است می توان PVC را نرمتر و قابل انعطاف تر كرد ، آنگونه كه امروزه درصنایع پوشاك ولوازم خانگی مانند پرده ، روكش مبل ، ساخت شلنگ ،تزیینات آشپزخانه ، لوله نرم و تاشو در تاسیسات ساختمان ها و رویه بام ها و عایق سازی كابل های برق استفاده می شود. همچنین در زمان آتش سوزی گاز هیدروژن كلراید از سوختن UPVC تولید می شود كه به عنوان از بین برنده ی رادیكال های آزاد ، از سرعت انتشار آتش می کاهد . امروزه این ماده یكی ازمهم ترین مواد ترموپلاستیك است كه دربسیاری از رشته های ساختمانی ، صنعت، كشاورزی و بسیاری از طرح های زیر بنایی از آبرسانی و شهرسازی گرفته تا هواپیماسازی كاربرد های گسترده دارد. افزودن مواد پایدار كننده مانند كلسیم موجب افزایش عمر و مقاومت پی وی سی در برابر عوامل فیزیكی محیطی و آب و هوایی در اقلیم های متفاوت جوی و ثابت بودن رنگ در اثر گذشت زمان و تابش نور خورشید می شود.

پروفیل upvc

 

PolyVinyl Chloride حدود 85 در صد تركیب اولیه تولید پروفیل UPVC را تشكیل می دهد . علاوه بر این ماده ، مواد افزودنی دیگری نیز جهت ایجاد خواص مورد نیاز به تركیب اضافه می شود كه عدم وجود آنها یا تغییر میزان بكار رفته در فرمولاسیون می تواند محصول نهایی ساخته شده را به شدت تحت تاثیر قرار دهد .

 

پنجره دوجداره vip سازه

سایر موادی که بعنوان افزودنی به محصول اضافه می شوند عبارتند از :

 

كمك فرایندها یا کاتالیزورها

(Processing Aids)  مواد شیمیایی که در پروسه تولید استفاده می شود

پر كننده ها ( Fillers )

پركننده ها یا fillers باعث افزایش مقاومت با افزایش خاصیت الاستیسیته (انعطاف پذیری ) در محصولات PVC می شوند. بنابراین ، این خواص از چروكیدگی محصول جلوگیری و سایر خواص محصول نهایی را تحت تاثیرقرار می دهند.

تثبیت كننده های رنگ

تثبیت كننده های رنگی مقاومت پروفیل را در برابر تغییرات رنگ و خراب شدن پروفیل های درب و پنجره در برابر اشعه ی ماورا بنفش خورشید افزایش می دهند.

مواد اولیه روانساز ها ( Lubricants)

روان سازها جهت آسان سازی حرکت مواد در قالب ها به مواد اضافه می شوند. بنابراین در زمان عملیات اكستروژن باعث ایجاد سطح صیقلی و شفاف در پروفیل تولید شده میشوند.

تثبیت كننده های حرارتی ( Stabilizers)

تثبیت كننده های حرارتی مقاومت پروفیل را در برابر حرارت افزایش داده و باعث جلوگیری از آسیب دیدن درب و پنجره های یو پی وی سی در مجاورت هوای آزاد و حرارت حاصل از تابش خورشید می شوند.

مقاوم كننده ها در مقابل ضربه ( Impact Modifier)

این مواد باعث افزایش مقاومت پروفیل در برابر ضربه و انعطاف پذیری بیشتر میشود. دی اكسید تیتانیوم علاوه بر تنظیم شفافیت رنگ پروفیل، موجب بازتابش پرتوهای ماورا بنفش در پروفیل ها و محصولات میشود.

پنجره upvc

سایر قابلیت های ویژه پی وی سی (PVC) در صنعت و محیط زیست

 

  • سبك بودن ، قدرت مكانیكی خوب و استحكام در برابر ساییدگی از امتیازهای مهم فنی هستند كه پی وی سی را برای استفاده در ساخت و ساز و سایر کاربری های فنی مهندسی و صنعتی مناسب می كند.

 

  •  قطعات پی وی سی در صنایع مختلف به راحتی بریده می شود، شكل می گیرد، جوش داده شده و متصل می شود.

 

  •  UPVC به سختی مشتعل می شود و وقتی عامل حرارت خاموش شود دیگر نمی سوزد. در مقایسه با جایگزین های پلاستیك معمولی، پی وی سی درشرایط جرقه و احتراق، شعله ور شدن و آزاد كردن حرارت ، نسبت به سایر مواد كم خطر تر است . همچنین دارای مزیت های مهمی از نظر نشت كردن اسید ، شعله ور شدن و تولید دود كم خطر بوده و در مجموع می شود به آن لقب ضدآتش را اطلاق کرد.

 

  •  پروفیل UPVC در برابر تغییر رنگ ، فساد شیمیایی ، پوسیدگی ، ضربه و ساییدگی در دسته محصولات مقاوم قرار دارد . از این رو به خاطر طول عمر زیاد ، درمیان تولیداتی كه درمحیط های بیرونی كاربرد دارند ، انتخاب خوبی به شمار می رود. در حقیقت برای كاربردهای طولانی و میان مدت در ساخت وساز، 85% استفاده از محصولات UPVC گزارش می شود و بیش از 75% لوله های PVC بیش از40 سال و با عمر بالقوه تا حدود100سال دوام خواهند داشت. در موارد دیگر نظیر پروفیل پنجره و روكش های كابل ها مطالعات نشان می دهد كه بیش از60% آنها بیش از 40 سال عمر خواهند داشت.

 

  •  میزان مصرف انرژی و میزان استفاده از ذخایر برای تولید و تبدیل آن به محصول تمام شده ، در مقایسه با سایر مصالح بسیار پایین می باشد. همچنین به عنوان ترموپلاستیك ، پی وی سی را می توان به صورت جداگانه و یا مخلوط با سایر پلاستیك ها بازیافت كرد.

 

  • تولیدات ساختمانی UPVC در مقایسه با بتن و آهن و فولاد سبك ترند و به مراتب كم تر از آنها به سوخت نیاز دارند ، مقاوم اند و در صورت لزوم می توان پی در پی آنها را تعویض كرد. دیگر قابلیت زیست محیطی عایق حرارتی بودن محصولات و پنجره های UPVC می باشد که به صرفه جویی انرژی درساختمان كمك شایانی می نماید.

مزایای خیلی زیادی در استفاده از پنجره های دوجداره با استفاده از پروفیل UPVC وجود دارد که یکی از اصلی ترین آن ها که امروزه مورد توجه بسیاری از دولت ها قرار گرفته است مسئله‌ی کاهش مصرف انرژی می‌باشد که چه در سطح کلان ملی برای دولت ها و چه در سطح هر شهروند برای کاهش هزینه های قبوض انرژی مورد استفاده برای خانه .

اما تنها کاهش مصرف انرژی مزیت پنجره های UPVC نیست بلکه سهولت در نگهداری از این پنجره ها و امنیت و دوام این پنجره ها نیز بسیار خوب میباشند . البته در صورت اجرای خوب و ساخت آن توسط شرکت های معتبر
در ضمن پنجره های UPVC با ظاهری جذاب و رنگ ها و یا فویل های لمینت شده میتواند بر اساس سلایق شما و طرح های شما تغییر کنند .

پنجره یو پی وی سی

یکی از مواردی که در هنگام سفارش پنجره دوجداره UPVC با آن مواجه می شویم ، قیمت مناسب درب و پنجره UPVC در کنار کیفیت آن می باشد . قیمت پنجره UPVC در حالت کلی به نوع پروفیل UPVC (بطور مثال ویستابست ، ماوی و …) ، یراق آلات مصرفی و شیشه دوجداره یا شیشه سه جداره بستگی دارد. اغلب مشتریان برای مقایسه قیمت شرکت های تولید کننده درب و پنجره UPVC بدون در نظر گرفتن موارد بالا درخواست قیمت متر مربع پنجره دوجداره را دارند . در حالیکه به دلایل گوناگونی مانند برند پروفیل مصرفی ، استفاده از گالوانیزه سراسری و یا موضعی ، استفاده از یراق برند و یا نامناسب ، استفاده از شیشه های دوجداره عایق پر شده از گاز آرگون و جوش مناسب ویا خالی از گاز و … باعث تفاوت قیمت 50 تا 200 درصدی این محصولات می شود ،
پس نتیجه میگیریم معیار قیمت متری بدون توجه به ایتم های فوق مقیاس خوبی برای یافتن شاخص قیمت پنجره UPVC نمی باشد.
در موارد اعلامی زیر دلایل تفاوت قیمت متر مربع پنجره دوجداره را بررسی می کنیم تا مواردی را که باعث افزایش قیمت این محصول می شود را مشخص کنیم. در مورد تعویض پنجره قدیمی با پنجره دوجداره نیز به همین صورت می باشد.

 

اجزای تشکیل دهنده پنجره با سیستم دوجداره UPVC

 

 

برش پروفیل upvc

 

1 – گالوانیزه

برای بالا بردن مقاومت  درب و پنجره دو جداره UPVC  و همچنین برای جلوگیری از افتادگی بازشوی پنجره UPVC از پروفیل تقویتی گالوانیزه با ضخامت کافی در داخل پروفیل UPVC استفاده میگردد.

یکی از مهمترین گزینه ها در بحث تولید و اجرای درب و پنجره های UPVC مقاطع پروفیل های تقویتی فلزی ( گالوانیزه ) داخل آن می باشد. به نحوی که در محاسبات بارهای وارده به یک پنجره نصب شده در ساختمان ، کلیه نیروها به مقاطع پروفیل های گالوانیزه مزبور اعمال گردیده و پروفیل UPVC صرفا به عنوان پوشاننده عمل می نماید. لذا متوجه نقش بسیار مهم پروفیل های تقویتی گالوانیزه در مقاوم سازی و تقویت قاب و فریم درب و پنجره می شویم .

در شکل بالا ورقه های گالوانیزه تقویتی به رنگ آبی نمایش داده شده

از ویژگیهای بارز پروفیل های تولیدی VIP سازه انتخاب مواد اولیه درجه یک از شرکتهای معتبر بوده که دارای استحکام بیشتر، شکل پذیری بهتر و چسبندگی عالی می باشد.

در برج های بلند مرتبه و در طبقات بالا ، نیروی باد چند برابر افزایش می یابد و در طبقات پایین نیز این فشارها به صورت نشست ساختمان به پنجره وارد میشود هر چه فشار وارده به پنجره بیشتر باشد و سطح پنجره بزرگترباشد ضخامت پروفیل UPVC گالوانیزه نیز می بایست افزایش یابد.
معمولا ضخامت ورق بین ۱ تا ۲ میلیمتر است.که نوع معمول آن ۱.۲۵ میلیمتر است
از نظر ظاهری نیز ورق گالوانیزه به سه نوع ورق گالوانیزه بدون گل، ورق گالوانیزه گل ریز و ورق گالوانیزه گل درشت تقسیم بندی می شود.

تفاوت این سه دسته ورق گالوانیزه در شکل گیری کریستال (گل) گالوانیزه بر روی ورق است که شکل گیری کریستال ها بسته به سرعت سرد نمودن ورق و میزان روی بکار رفته در فرآیند گالوانیزاسیون متفاوت خواهد بود.

**** هشدار ****

پرواضح است که عده ایی سود جو بواسطه کسب سود بیشتر و رقابت ناسالم می توانند ، پروفیل گالوانیزه را فقط در قسمت هایی که یراق باید به پنجره UPVC پیچ شود قرار دهند بدون اینکه شما متوجه شوید . در این حالت پس از گذشت مدتی از زمان متوجه عدم استحکام درب و پنجره دو جداره می شوید به شکلی که با وزش باد نسبتا شدید پنجره دچار خمیدگی شده و در صورت بارش باران اب باران داخل ساختمان می شود. روش متوجه شدن این موضوع پس از ساخت پنجره دو جداره برش تصادفی
یکی از محصولات از مقطعی بالاتر از محل نصب یراق الات می باشد. و یا شرکت تولید کننده امکان مشاهده محصول مورد نظر را در مراحل تولید برایتان میسر کند .

2 – توری ( در صورت نیاز )

3 – لولا ها

4 – شیشه دوجداره

نمای نزدیک شیشه دوجداره vipsazeh.com

در پنجره‌های UPVC  و آلومینیومی می‌توان از شیشه یک، دو یا سه جداره استفاده کرد که نوع رایج ان دوجداره می باشد . طبق تعریف مبحث 5 مقررات ملی ساختمان ، شیشه جسمی بی‌رنگ ، شفاف ، سخت  و شکننده است. سختی شیشه‌معمولی 5/5 تا 6 و وزن مخصوص آن 2/5 می باشد . از شیشه برای عبور نور و در عین حال جلوگیری از تاثیر عوامل جوی (گرما و یا سرما ) به داخل استفاده می‌شود . شیشه بر حسب کیفیت ، شکل ، نمای سطح و مکان مناسب مصرف  در انواع ایمنی ( سکوریت ) ، مسلح ، تنیده ، نشکن ، متورق، مقاوم در برابر صوت ، شیشه ضد گلوله ، شیشه‌های بازتابنده ( رنگی و پوشش‌دار )  و … تولید می‌شوند. شیشه جام باید کاملاً صاف ، شفاف ، بی‌رنگ و عاری از موج و فاقد حباب‌های هوا، هر نوع لب ‌پریدگی، لب ‌برآمدگی، ترک ، خراش ، لکه ، دودزدگی  و خم باشد. سیستم شیشه دوجداره شامل دو لایه شیشه که به طور موازی در فواصل مساوی از یکدیگر قرار گرفته‌اند و توسط اسپیسر( جدا کننده ) دور تا دور آن، از هم جدا شده‌اند، می‌باشد . در فضای بین شیشه‌ها ، هوا یا گازهای خاص  و بدون رطوبت (آرگون یا کریپتون و …) با فشاری تقریباً مساوی با هوای بیرون وجود دارد. در شیشه‌های دوجداره غالباً از اسپیسرهای آلومینیومی استفاده می‌شود که درون اسپیسر را با ماده رطوبت ‌گیر پر می‌کنند که این ماده سبب جذب رطوبت هوای مابین دو شیشه می‌گردد و توسط مواد درزگیر مناسب ، کاملاً آب بندی شده است . شیشه‌های دوجداره باعث کاهش اتلاف انرژی ، کاهش آلودگی صوتی ، جلوگیری از نم‌ زدگی شیشه و … می‌شوند .

پنجره عایق به پنجره‌هایی گفته می‌شود که معمولاً با نام پنجره دو جداره یا شیشه دو جداره یا پنجره سه جداره شناخته می‌شوند. این پنجره‌ها از نظر انتقال حرارت نسبت به نمونه‌های سنتی (پنجره‌های فلزی) عایق‌تر هستند. پنجره‌های عایق دو یا سه قاب شیشه‌ای هستند که بوسیله هوا یا دیگر گازها برای کاهش انتقال حرارت جدا شده‌اند.

واحدهای شیشه‌ای عایق با ضخامت شیشه ۳ تا ۱۰ میلی‌متر یا بیشتر در کاربردهای خاص ساخته می‌شوند. شیشه لمینت یا سخت شده ممکن است بعنوان بخشی از ساخت مورد استفاده قرار بگیرد. اکثر واحدها با ضخامت مشابه شیشه استفاده شده در دو قاب شیشه‌ای ساخته می‌شوند ولی کاربردهای خاص همچون کم کردن عایق صوتی یا کاربردهای امنیتی ممکن است به طیف وسیعی ضخامت برای ترکیب شدن در واحد مشابه نیاز داشته باشند.
یکی از محصولات VIP سازه شیشه دوجداره تمام صنعتی با تزریق استاندارد گاز آرگون می باشد. امروزه این سوال در بین اکثر مصرف کنندگان عزیز پیش می آید که آیا شیشه دوجداره ای که از یک تولید کننده تهیه و خریداری کرده اند ، گاز آرگون در آن تزریق شده است یا خیز؟
تاثیر گاز آرگون در شیشه های دو جداره:

استفاده از آرگون در پنجره دوجداره دارای مزایای بسیار زیادی است. آرگون گازی نجیب است. بدین معنی که با هیچ ماده ای ترکیب شیمیایی به وجود نمی آورد. آرگون، گازی بدون بو، مزه و غیر آتش زا است. آرگون علاوه بر کاهش رسانایی گرمایی بین دو شیشه پنجره دو جداره ، با کمتر کردن مقدار رسانایی در فضای دو شیشه از اتلاف گرمایی بیشتر جلوگیری می کند.زیرا ضریب انتقال حرارتی گازهای خنثی و سنگین تر از هوا ، پائین تر است . علاوه بر این تهیه آرگون آسان و ارزان است. بنابراین می توان به صورت گسترده و صنعتی از آن استفاده کرد. به صورت یک قانون عمومی می دانیم که غلظت گاز درون پنجره دو جداره باید بیش از ۹۰ درصد باشد. در طول زمان این غلظت کم می شود. مقدار کم شدن این غلظت چیزی حدود ۰.۵ تا ۱ درصد است. کیفیت پنجره دو جداره ای که از آرگون پر شده باشد تا زمانی که غلظت گاز آرگون به ۷۵ درصد نرسد تغییری نخواهد کرد. بنابراین پنجره دوجداره ای که به صورت استاندارد با گاز آرگون پر شده باشد حداقل ۲۰ سال رسانایی عالی خواهد داشت.

شیشه‌های دوجداره شامل انواع زیر می‌باشند:

–  ساده: این نوع شیشه از دوجداره شیشه فلت ساده تشکیل شده است.

–  رنگی: این نوع شیشه از یک جداره رنگی و یک جداره ساده تشکیل شده است.

–  رفلکس: این نوع شیشه دوجداره از یک جداره ساده و یک جداره شیشه رفلکس ساخته می‌شود که جداره شیشه  رفلکس باید به طرف بیرون قرار گیرد. شیشه‌های رفلکس از عبور نور شدید خورشید به خوبی جلوگیری می‌کنند. ولی ایراد آنها این است که داخل ساختمان را تاریک کرده و در شب از بیرون، داخل ساختمان نمایان است .

–  سکوریت (Security) (ایمنی)

شیشه‌های سکوریت برای محل‌های پرخطر و پرتردد در نظر گرفته می‌شود. شیشه  سکوریت در هنگام شکستن کاملاً خرد شده و باعث ایجاد تکه‌های بزرگ و خطرناک شیشه نمی‌گردد. شیشه‌های جانبی خودروها از انواع سکوریت است.

– لمینت (Laminate)

شیشه‌های لمینت معمولاً در کارخانه تولید شیشه از دو جداره شیشه ساده به ضخامت 3  میلیمتر و یک لایه رزین در وسط آنها تشکیل شده است. شیشه لمینت در موقع برخورد مانع سخت به آنها خرد نشده و تنها ترک بر میدارد. شیشه‌های عقب و جلوی خودروها از نوع لمینت است. یک شیشه لمینت دوجداره رفلکس، عایق‌ترین حالت شیشه دوجداره می‌باشد. با استفاده از شیشه‌های دوجداره انتقال صدا تا حدود 30 دسی‌بل کاهش می‌یابد. شیشه فلت یا کاملاً صاف و مسطح از شناور کردن شیشه مذاب در حوضچه‌های قلع بدست می‌آید.

شیشه لمینتیت دوجداره

ماده رطوبت‌گیر مورد استفاده در اسپیسر، معمولاً ژل سیلیسی می‌باشد. در ابتدا جام‌های شیشه بوسیله دستگاه حمل بر روی رکهای دستگاه حمل اتوماتیک قرار گرفته و به تعدادی که اپراتور مشخص می‌کند به میز برش اتوماتیک انتقال می‌یابد. سپس اندازه شیشه‌های مورد نظر توسط نرم‌افزار بهینه‌سازی جهت به حداقل رساندن ضایعات توسط دستگاه، طراحی و سپس برش داده می‌شود. شیشه‌ها پس از جداسازی به خط تولید شیشه دوجداره منتقل شده و با آب فاقد سختی، بطور کامل شسته شده و پس از کنترل کیفی به مرحله بعدی منتقل می‌گردد.

 

نحوه شکسته شدن شیشه‌های سکوریت

تصویر شیشه سکوریت شکسته شده

 

فریم‌های ما بین دو جدار (Spacer) توسط دستگاه خم کن (Bending) بر اساس اندازه شیشه خم و برش داده می‌شود و داخل فریم از مواد رطوبت‌گیر پر می‌شود. سپس دو لبه فریم توسط دستگاه بوتیل چسب زده می‌شود که به منظور درزگیری و قرارگرفتن اسپیسر مابین دو شیشه و چسبیدن آنها به یکدیگر می‌باشد. فریم‌ها جهت نصب روی شیشه انتقال می‌یابد. شیشه‌ها پس از نصب فریم به دستگاه پرس منتقل می‌شود و همزمان گاز آرگون به صورت اتوماتیک به داخل شیشه دوجداره تزریق می‌شود سپس توسط روبات محیط شیشه دوجداره با چسب پلی‌سولفید به منظور درزبندی ثانویه پر می‌شود.

 

ضخامت شیشه خارجی و داخلی می‌تواند مساوی یا نامساوی باشد ولی معمولاً ضخامت 6 میلیمتر برای شیشه داخلی و 4 میلیمتر برای شیشه خارجی و 10 میلیمتر فاصله بین دو شیشه بهترین حالت می‌باشد.

 

آنالیز شیشه تک‌جداره، دوجداره و سه‌جداره از نظر عایق صدا

 

استفاده از شیشه دوجداره ، سطح صدا را بین 20 الی 35 دسی‌بل كاهش می‌دهند. متوسط شدت سر و صدا در محیط‌ های معمولی زندگی در شهرها در حدود 60 الی 70 دسی‌بل می‌باشد . از لحاظ علمی صدای با شدت 60 دسی‌بل به عنوان صدای مزاحم و با شدت 90 دسی‌بل مضر برای سیستم شنوایی و با شدت 120 دسی‌بل بالاتر از آستانه تحمل بوده كه خطرناك تلقی می‌گردد.

 

آنالیز شیشه تک‌جداره، دوجداره و سه‌جداره از نظر عایق حرارتی برودتی

 

افزایش قابل توجه قیمت انرژی در سال‌های اخیر موجب گردیده تا دست‌ اندرکاران صنعت ساختمان به روش‌های کاهش اتلاف انرژی از سطوح خارجی ساختمان روی آورند . پنجره و شیشه‌های ساختمان، مهمترین بخش اتلاف انرژی به شمار می‌روند و استفاده از شیشه‌های دو و چند جداره به میزان قابل توجهی در کاهش این اتلاف ، موثر است و در حد محسوسی هزینه‌های حرارتی و برودتی را کاهش می‌دهد . بر اساس بررسی‌های انجام شده ، استفاده از شیشه‌های دوجداره در ساختمان موجب کاهش مصرف انرژی به میزان 14% می‌گردد. محاسبات فنی حاکی از آن است که استفاده از شیشه‌های دوجداره در ساختمان‌ها تا 30% کاهش پره‌های رادیاتورها را به همراه خواهد داشت .

 

بطور کلی با دوجداره کردن اصولی و استفاده از چسب های اولیه و ثانویه به صورت اتوماتیک که امکان نفوذ هوا را به محفظه بین دوجداره سد کند ، احتمال تعرق شیشه دوجداره فوق العاده ضعیف می شود . شاید منشاء این باور را بتوان به تولیدات کارگاهی دستی نسبت داد که عموما در آن ها امکان دوجداره سازی به شیوه اصولی و تزریق گاز های خنثی و آب بندی مناسب وجود ندارد . در واقع آنچه که موجب میشود در شیشه های دوجداره ای که به صورت اتوماتیک تولید می شود تعریق در سطح داخلی شیشه صورت نگیرد وجود مواد رطوبت گیری است که درون Spacer یا فاصله انداز قرار دارد. امکان استفاده از مواد رطوبت¬گیر در شیشه¬ های دوجداره ای که به صورت دستی تولید میشود، وجود ندارد. همچنین آب بندی کامل شیشه نیز به صورت دستی میسر نمیباشد

گاز اس اف سیکس (SF6)گازی بی رنگ بی بو و غیر قابل اشتعال است گاز هگزا فلوراید گوگرد با تاثیر عایق صوت در صنعت شیشه کاربرد دارد. (VIP سازه امکان تهیه ونصب این نوع از شیشه های دوجداره را نیز دارد ) خاصیت خنک کننده گی و انتقال حرارت گاز هگزا فلورید سولفور نسبت به اکسیژن سه برابر می باشد و در ضمن بسیار سمی است . از همین رو تنها در موقعیت های خاص مانند فرودگاه ها استفاده می شود .در صورتی که تنفس شود باعث خفگی و کشنده است.
گاز کریپتون نیز گازی است که برای استفاده در شیشه های چند جداره مناسب است. با توجه به اینکه کریپتون در فاصله های کوچک کمتر از ۸ میلیمتر بهتر عمل می کند، در پنجره های سه جداره و چهار جداره بیشتر استفاده می شود. کریپتون حدود ۲۰۰ برابر از آرگون گرانتر است، بنابراین استفاده از آن در پنجره های UPVC دو جداره معمولی دارای صرفه اقتصادی نیست. برای بیشتر کردن مقدار عایق بندی صدا می توان از گازهای دیگر مانند هگزافلورید گوگرد و یا دی اکسید کربن استفاده نمود . اما استفاده از این گازها در عایق بندی گرمایی تأثیر منفی دارد.
.نکات نظارتی در خصوص شیشه ها دو جداره

در این قسمت می خواهیم در خصوص نکات نظارتی در شیشه های دو جداره از زمان عقد قرارداد تا نصب

 

در پروسه ساخت پنجره های UPVC ، شیشه های دو جداره استفاده می شود که نکاتی را در هنگام عقد قرارداد با شرکت مذکور ، در نظر داشته باشید

  • یراق آلاتی که قرار است استفاده شود از نظر مارک مشخص کنید.
  • نوع شیشه های دو جداره ایی که قرارداد می بندید ، حتما تولید صنعتی باشد و وجود گاز آرگون بین شیشه ها را ذکر کنید.
  • شیشه هایی که از کارگاه حمل میشود را شما زمانی تحویل بگیرید که روی پنجره نصب شده باشد و دقت کنید که شکستگی و یا ترک نداشته باشد.
  • هنگام نصب پنجره ها در نظر داشته باشید سمت نمای ساختمان از برچسب های محافظ UPVC استفاده شود. در غیر اینصورت شما به سختی بایستی این کار را انجام دهید.
  •  کنترل کنید جهت چسباندن شیشه ها از چسب آکواریوم استفاده نکرده باشند.
  •  هنگام نصب شیشه ها در پنجره های UPVC زیر شیشه ها را با تکه ها پلاستیکی (تنظیمر) که مخصوص این کارهستندپر کنندد و از قراردادن خرده سفال و سایر اشیاء جلوگیری کنید.
  •  اختلاف تولید شیشه صنعتی تا روش دستی مبلغ زیادی است . در نظر داشته باشید که حتما این شیشه ها در کارگاه صنعتی تولید شده باشد.
  •  حتما حاوی گاز بودن شیشه های دو جدار را چک کنید.

 

روش ها معمول درتشخیص گاز دار بودن شیشه های دو جداره :

– در شیشه ها دو جداره یک نوار آلومینیومی بین دو شیشه قرار داده شده و قابل رویت می باشد به قسمت بالا ی شیشه دو جداره دقت کنید….. باید دو سوارخ کوچک با فاصله وجود داشته باشه …..که با کمک یکی از این سوراخ ها هوای شیشه خارج میشود و از یکی دیگر گاز آرگون تزریق می گردد.
– تزریق گاز به دو روش سوپاپی و سوزنی تزریق انجام می شود ، در روش سوپاپی وجود دو سوراخ در سمت بالای عرض کم شیشه قابل رویت است که از هم فاصله کمی دارند . از یکی جهت خارج کردن هوا و از دیگری جهت وارد نمودن گاز آرگون استفاده می شود .
– روش تجربی دیگر اینکه شیشه را به مدت 3ساعت کامل در آب فرو ببریم .بعد در مقابل نور آفتاب قرار دهیم چنانچه داخل شیشه دوجداره بخار اب جمع شود دلیل بر عدم وجود گاز آرگون می باشد.کلا وجود بخار در درون شیشه ها دوجداره نشان از عدم وجود گاز آرگون و یا تخلیه شدن آن است .

 

از جمله مشکلاتی که در شیشه های دو جداره ساخته شده به روش دستی بوجود میا ید به موارد زیر می توان اشاره نمود :

  • مه آلودگی داخل دو لایه شیشه
  • عدم چسبندگی لازم لایه های شیشه به فاصله گذار به دلیل پرس نشدن تحت فشار مناسب
  • قرار گرفتن رطوبت گیر در مجاورت هوا و از دست رفتن خاصیت رطوبت گیری آن
  • عدم یکنواختی عایق ثانویه و قابلیت نفوذ هوا به داخل دو لایه شیشه همچنین در روش دستی فاصله گذار ، بصورت چهار قطعه متصل شده در حالیکه در روش صنعتی فاصله گذار یک تکه و فقط دارای یک اتصال می باشد.

 

 

5 – لاستیک های مصرفی

6 – کانکتور ها

7 – خروجی آب

8 – یراق آلات

9 – اسپیسرها ( جدا کننده ها )

10 – پروفیل

 

کارخانه وی ای پی سازه

ویژگی پروفیل های مصرفی در گروه پنجره دوجداره UPVC وی آی پی سازه :

پروفیل های مصرفی VIP سازه گواهینامه استاندارد رال آلمان ( پروفیل ویستابست ) و همچنین استاندارد ملی ایران را داشته و ضمنا پروفیل های مصرفی ما دارای گواهی از مرکز تحقیقات ساختمان بوده و از نظر تنوع در رنگ پروفیل های درب و پنجره UPVC شما را سورپرایز خواهیم کرد.
استفاده از پروفیل رنگی متناسب با دیزاین داخل و نمای ساختمان با قابلیت ثبات رنگ در شرایط مختلف محیطی و جوی برای پنجره UPVC
تقویت مضاعف با استفاده از گالوانیزه در داخل پروفیل درب و پنجره های UPVC با ضخامت 1.5میلیمتر برای مقاومت در برابر فشار بار استاتیکی و عدم تغییر فرم
و بالاخره اعطای ضمانت نامه عدم تغییر رنگ و عدم تغییر فرم توسط VIP سازه

EnglishIran